Pad tržišne vrednosti društvenih mreža

Koliko god da nam se čini da društvene mreže sve više rastu, statistika pokazuje da i nije baš tako. Tviter i Fejbuk, možda najveće društvene mreže na svetu, izgubile su čak petinu svoje tržišne vrednosti, nakon saopštavanja razočaravajućih podataka o porastu korisnika.

drustvene mreze

Pad broja korisnika razlog opadanja vrednosti

Tviter je zabeležio pad deonica nakon objave da je pao broj mesečnih korisnika od 20,5 odsto, a postoje upozorenja da bi taj broj mogao da pada narednih meseci. Samo dan pre toga Fejsbuk je izgubio 19 odsto vrednosti.

Tviter je imao 335 miliona mesečnih korisnika u drugom kvatralu, što je ispod 339 miliona koliko su predviđali analitičari na Vol Stritu, a manje od 336 miliona koliko je imao u prvom kvatralu. Kompanija je navela da je moguć nastavak pada korisnika u trećem kvatralu.

Kako su predstavnici Tvitera naveli, ova kompanija stavlja dugoročnu stabilnost svoje mreže ispred rasta broja korisnika. Ovo dovodi investitore u nepriliku jer ne mogu da procene vrednost najvećih kompanija u sektoru na osnovu potencijalnog broja korisnika.

Fejsbuk se suočava sa problemima

Tržišna vrednost Tvitera nakon pada iznosi 26 milijardi dolara, što je za oko 6 milijardi dolara manje. Kada je Fejsbuk u pitanju, beleži se gubitak od 119 milijardi dolara. Investitori i pored pada vrednosti akcija procenjuju da Fejsbuk vredi 503 milijardi dolara.

Društvena mreža Fejsbuk se već neko vreme suočava sa problemima, kao što su problem privatnosti korisnika, lažne vesti, dezinformacije, govor mržnje, eskstremizam, ali i zavisnost od tehnologije.

Broj korisnika Fejsbuka je trenutno 2,23 milijardi. Aplikacije koje su takođe u vlasništvu ove kompanije, Vocap, Instagram i Mesindžer imaju po milijardu korisnika.

Ostavite odgovor

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *