U Srbiji zabeležen porast internet trgovine

U svetu internet prodaja beleži rast od približno 20% godišnje, dok je u Srbiji procenat rasta oko 10%. Glavni razlog ovakvog rezultata u Srbiji je nepoverenje koje potrošači imaju prema online plaćanju, kao i nedostatak online kupovne ponude. Međutim, sudeći po rezultatima “Masterindex Srbija” istraživanja, koje je sprovela kompanija Mastercard, broj ljudi koji koristi online prodaju i kupovinu sve je veći.

Najčešće se kupuju odeća i obuća

Zapad se odavno navikao na bezgotovinski, internet tržišni sistem, a Srbija se sve više pridružuje velikoj grupi internet potrošača i prodavača. Naime, rezultati “Masterindex” istraživanja pokazali su kako je čak 83% ispitanika kupovalo na internetu.

Prosečni srpski potrošač koji kupuje na internetu ima 35 do 44 godine i sudeći po rezultatima, to će da radi nekoliko puta godišnje. Žene su sklonije kupovini preko interneta tek za jedan procenat. Najčešći predmeti online kupovine u Srbiji su: odeća i obuća (55%), elektronski uređaji (36.5%) i knjige (29%).

Onlajn plaćanje najpraktičnije za rezervaciju smeštaja i plaćanje računa

Češći su potrošači koji svoju internet kupovinu obavljaju debitnom, pripejd ili kreditnom karticom (75,6%), od onih koji to čine plaćajući u kešu prilikom preuzimanja robe (42,5%). Kupci se, prilikom kupovine, često koriste i M-bankingom (32%).

Delatnost u kojoj stanovnici Srbije najčešće upotrebe onlajn plaćanje je turizam, i to upravo zbog praktičnosti ovakvog vida plaćanja – 17,7% ispitanika koristi sistem onlajn plaćanja prilikom rezervacije smeštaja, a 17% ih koristi za kupovinu avio karata.

Pogodnosti korišćenja onlajn plaćanja najbolje se ogledaju i prilikom plaćanja komunalnih i drugih računa putem interneta. Ogromni redovi i stres koji je iz njih proizilazio, građani Srbije sve češće izbegnu i odlučuju se za onlajn plaćanje računa – 52,5% građana koristi se ovom metodom.

Rast broja građana koji se mogu svesti pod “internet potrošače” sve je veći, a sajtova koji nude ovakav način kupovine sve je više. Ovi trendovi govore kako Srbija više ne planira da kaska za svetom po pitanju onlajn trgovine.

Ostavite odgovor

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *